Το τρίτο βιβλίο του Φώτη Κατσιμπούρη (στο εξης Φ.Κ.) με τίτλο: Άνάμεσα σε δυο Αγγέλους, είναι
ένα μυθιστόρημα που διαβάζοντάς το έχεις την αίσθηση πως ζεις κι εσύ
μαζί με τους ήρωες – πρωταγωνιστές την πορεία της ζωής τους.
Ξεκινώντας
από τον τίτλο του βιβλίου και καθώς ακολουθείς τις περιπέτειες των
προσώπων, ο τίτλος έρχεται να επιβεβαιώσει τόσο την εξέλιξη της πλοκής
όσο και την απαίτησή σου σαν αισθητικό αναγνώστη, να συμβαδίζεις, να
κατανοείς και να συμμετέχεις ως συν - εργός στις διαθέσεις, στις σκέψεις
και κινήσεις των ηρώων της ιστορίας.
Η Μελτίνη, μια παντρεμένη γυναίκα με παιδί, γνωρίζει μέσω του χώρου της κοινωνικής δικτύωσης ( f/b) έναν άντρα με το ψευδώνυμο « Μοναχικός άγγελος» ( Πάνος Χρηστακέας ). Αυτή
η γνωριμία της θα γίνει η αιτία να έρθει αντιμέτωπη με τις απρόβλεπτες
επιθυμίες του άγνωστου εαυτού της. Η ιδανική σχέση με τον εφηβικό της
έρωτα, τον άντρα της Γιώργο, έχει διαρραγεί. Η ίδια νοιώθει να
απομακρύνεται από τον κόσμο του άντρα της που θαύμαζε και που απ' την
εφηβική της ηλικία είχε ταυτίσει με τον '' Άγγελο της ζωής της ''. Ο
αιφνίδιος θάνατος του Γιώργου, του άντρα της, την βρίσκει μέσα στην δίνη της παράλληλης σχέσης που ξεκινά με τον ''Μοναχικό Άγγελο''
και ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την ζωή της που θαλασσοδέρνεται πια
μέσα σε όλα τα άγνωστα αδιέξοδα, ενοχές, πόθους και φόβους που αρχίζουν
να την σημαδεύουν ανεπανόρθωτα.
Καθώς
εξελίσσεται η δράση της ιστορίας ο Φ.Κ. εμφανίζει μια γοητευτική και
άκρως ενδιαφέρουσα πλευρά της γραφής του – έτσι όπως αυτή ταυτοποιείται
και στα δυο προηγούμενα βιβλία του (Σκιοφύλακας και Όρκος). Το
βασανιστικό ταξίδι της ανθρώπινης ψυχής μέσα από τις αδυναμίες και τα
πάθη της στην Τελείωση και στον εναγκαλισμό με έναν Ουμανισμό όπου οι
σκοτεινές πλευρές της, όπως η αγωνία του θανάτου ή του εξιδανικευμένου
Έρωτα δεν θα είναι το πρόβλημα ή η λύση για την γαλήνη της, αλλά η
συνείδηση για να αλλάξει ο προσανατολισμός της και ο ανθρώπινος φόβος να
μετουσιωθεί σε χαρά για την συνέχιση της ζωής!
Τα δρώντα πρόσωπα εδώ, συμμετέχουν σε ένα ''αγγελικό χοροστάσι''. Κάθε πρωταγωνιστής κουβαλά στο είναι και το γίγνεσθαι των
στοχασμών και των πράξεων του και από έναν συμβολισμό εννοιολογικό και
μεταστοιχειωμένο από τον κόσμο των αγγέλων στην πραγματική τους ζωή. Οι
αγαθοδαίμονες, οι άγγελοι- προστάτες, φύλακες ή τιμωροί, εμφανίζονται
πότε μέσα από το πνεύμα του ιδανικού - συντρόφου και συζύγου Γιώργου,
πότε ως μηχανόβιοι τσοπεράδες, πότε μέσα από τα πυρακτωμένα συναισθήματα
του Ηλία, αλλά πάντα βρίσκονται εκεί, στο πλευρό της Μελτίνης,
παρακολουθούν και επεμβαίνουν - ως από μηχανής θεοί - για να
αντιμετωπίσουν τις σκοτεινές δυνάμεις, τις δυνάμεις του κακού που εδώ
αντιπροσωπεύονται από τον πρωταγωνιστή Πάνο Χρηστακέα που κάθε σκέψη και
πράξη του, καθώς προχωρά η πλοκή δημιουργούν στον ίδιο τη συνείδηση πως
είναι συνεχιστής, εδώ στη ζωή, της ουράνιας αντι – μαχίας ανάμεσα στα
αγγελικά τάγματα της καλοσύνης και του σκότους.
Η
μεγάλη και ουσιαστική ανθρώπινη αναζήτηση, η λυδία λίθος της ανθρώπινης
ύπαρξης και της φιλοσοφίας, η αέναη μάχη του καλού με το κακό, του
φωτός με το σκοτάδι, συνοδεύουν και σημαδεύουν τις μικρές και μεγάλες
στιγμές των δρώντων προσώπων της ιστορίας χαρακτηρίζοντας τις ορατές
αντιλήψεις και στάσεις τους.
Η
λειτουργία του ονείρου στην ομαλή εξέλιξη της πλοκής, μια από τις
ευρηματικές τεχνικές γραφής του Φ.Κ εδώ στο " Άνάμεσα σε δυο Αγγέλους"
δεν διαβάζεται από τον αναγνώστη σαν σκοτεινή σκια του υποσυνείδητου ή
σαν άυλο σώμα του ασυνείδητου χωρο-χρόνου των πρωταγωνιστών, αλλά
κουβαλά την αλήθεια της ζώσας πραγματικότητάς τους είτε
αυτή χοροστατεί στην σκοτεινή πλευρά της ζωής τους (ανομολόγητοι φόβοι,
βεβαιωμένα πάθη, αναντίρρητες ενοχές ) είτε δοξολογείται αυτή η αλήθεια
στη φωτεινή πλευρά της ζήσης, στην εκπλήρωση των ευχών και την
ήττα των δυνάμεων του κακού στην αντι- μαχία τους με το καλό.
Παρουσιάζονται λοιπόν τα όνειρα μπροστά μας σαν θρυαλλίδες που οι
εκρήξεις τους οδηγούν, κατευθύνουν αλλά και συμπλέουν με τα ρεαλιστικά
στοιχεία της δράσης με αποτέλεσμα να γίνονται οι απαραίτητες ψηφίδες για
να μπορέσουν οι αναγνώστες να συμπονέσουν ή να αρνηθούν τη στάση των
προσώπων της ιστορίας.
Τέλος και
σ’αυτό το μυθιστόρημα του που η πλοκή του διαδραματίζεται
επικαιροποιημένη μες στη δίνη μιας γενικής πολιτισμικής κι όχι μονάχα
πολιτικής ή οικονομικής κρίσης, σαν αυτή που όλοι μας βιώνουμε, ο Φ.Κ
εκφράζει τους στοχασμούς και την άποψή του για ζητήματα που όλες και
όλους μας απασχολούν όπως:
Η αλλοτριωτική μορφή του καταναλωτισμού.
Η πολιτική – οικονομική κρίση, οι εμπνευστές και οι λειτουργοί της.
Η πορεία του ανθρώπου στην αυτογνωσία του.
Η
πίστη στον άνθρωπο και οι δυνάμεις εκείνες που την ουτοπία του
παγκόσμιου Ουμανισμού θα την μεταμορφώσουν σε συνειδητότητα και κάποτε
πράξη.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (f/b twitter. blogs ) στη διαμόρφωση διαπροσωπικών σχέσεων.
Τη δύναμη της ύλης απέναντι στη νόηση και κατά πόσο αυτή χτίζει τη μοίρα κάθε ανθρώπου.
Και ασφαλώς : "...τα μικρά λουλουδάκια που αξίζουν πραγματικά γιατί φυτρώνουν εκεί που η ζωή πολεμιέται..." και που μας θυμίζουν, προσθέτω, πως η ομορφιά της είναι πάντα και πάνω από τις δυσκολίες της._